Inte så motiverad

Har lite tappat motivationen till att äta bättre. Det kanske beror på att det inte finns så värst mycket "bra" mat i vårt kök just nu. Har blivit smörgåsar till morgonmål i 2 dagar nu. Måste hitta på någonting annat, annars kommer jag inte att få bort veckans kilo!

Som träningsmål för veckan har jag satt upp :

  • 1 promenad (minst 30min)
  • Gå till och från maten i skolan (10min/dag)
  • Vara Hippo (en maskot) på lördagen = 1½h träning i varma kläder/bastu
  • 2x10min stresching
Har inga höga mål, men vill få lyckas mad mina mål och kanske till och med överträffa dem. Inte märka när helgen kommer att jag aldrig kommer att klara av att hålla mig till min mål.

Kan berätta att lördagens "träning", att vara Hippo, är som att promenera i en bastu. Man går omkring, påpackad med TJOCKA kläder i 1½h, samtidigt som man vinkar och delar ut godis. Har varit Hippo kanske 5ggr tidigare och vet att det är jätteroligt, men tungt! Brukar ha träningsvärk i armarna nästa dag, pga. allt vinkande:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0